"Kochani !!!!
Pozdrawiam z Martyniki; Dzis wieczorem wyplywamy na Dominike. Mam wolne miejsca na 2 rejsy: rejs 1 27.03-10.04 St. Martin - przez British Virgin Isl na Dominikane calkowity koszt rejsu 500 Euro ; Zakonczeie tego etapu w Ocean World Marina - blisko Puerto Plata z tej mariny startuje w rejs do Polski 10.04 przez Wyspy Azory - porty Europy zakonczenie tego etapu w Szczecinie 26.06.10. calkowity koszt tego rejsu 1000 Euro. (...)"Dla wszystkich którzy nie słyszeli jeszcze o legendarnym jachcie "Czarny Diament" oraz jego kapitanie, moim mistrzu, Jerzym Radomskim, ponizej kilka informacji:
Od prawie 32 lat żyje na jachcie. W roku 1995 przyznano mu Srebrny Sekstant i Nagrodę Rejs Roku za wielką żeglarską włóczęgę w latach 1978 -1995 jachtem Czarny Diament po wszystkich oceanach.
"Prowadzi życie obieżyświata. Przepłynął wszystkie morza i oceany. Dla wielu polskich żeglarzy jest prawdziwym „guru”. Kapitan Jerzy Radomski pływający na „Czarnym Diamencie” za życia stał się legendą." (Tygodnik Regionalny "Nowiny")
Barwną historię Kapitana Radomskiego w skrócie możecie przeczytać po kliknięciu na ten link.
"s/y Czarny Diament, dane techniczne:
- Stalowy kecz, zbudowany w 1978 roku.
- Długość: 15,85m
- Szerokość: 4,35 m
- Zanurzenie: 2,70 m
- Powierzchnia żagli - zasadnicza 100 m2
- Silnik: Leyland 65 KM
- Zbiornik wody: 1400 l
- Zbiornik paliwa: 700 l
- Typ ożaglowania: kecz (...)
(jak podają dane z roku 2002, przyp. Mikołaj ) (...) Jacht w ciągu 24 letniej żeglugi przepłynął Pacyfik, 4 razy Ocean Indyjski (w tym 18 razy kanał Mozambicki) i 7 razy Ocean Atlantycki. Czarny Diament odwiedził 334 porty (niektóre po kilkanaście razy) w 61 krajach świata. W 1986 kapitan Jerzy Radomski został uchonorowany Nagrodą Specjalną Rejs Roku za inicjatywę, poświęcenie oraz wkład własnej pracy i środków w realizacje ambitnych celów żeglarskich a przede wszystkim zrealizowanie projektu budowy i poprowadzenie go w rejs wokółziemski w latach 1978-1985." W ciągu ostatnich ośmiu lat Jurek oczywiście nie próżnował. W logbooku Diamenta dopisane zostały kolejne trzy przejścia Atlantyku i cała lista państw...
- Stalowy kecz, zbudowany w 1978 roku.
- Długość: 15,85m
- Szerokość: 4,35 m
- Zanurzenie: 2,70 m
- Powierzchnia żagli - zasadnicza 100 m2
- Silnik: Leyland 65 KM
- Zbiornik wody: 1400 l
- Zbiornik paliwa: 700 l
- Typ ożaglowania: kecz (...)
(jak podają dane z roku 2002, przyp. Mikołaj ) (...) Jacht w ciągu 24 letniej żeglugi przepłynął Pacyfik, 4 razy Ocean Indyjski (w tym 18 razy kanał Mozambicki) i 7 razy Ocean Atlantycki. Czarny Diament odwiedził 334 porty (niektóre po kilkanaście razy) w 61 krajach świata. W 1986 kapitan Jerzy Radomski został uchonorowany Nagrodą Specjalną Rejs Roku za inicjatywę, poświęcenie oraz wkład własnej pracy i środków w realizacje ambitnych celów żeglarskich a przede wszystkim zrealizowanie projektu budowy i poprowadzenie go w rejs wokółziemski w latach 1978-1985." W ciągu ostatnich ośmiu lat Jurek oczywiście nie próżnował. W logbooku Diamenta dopisane zostały kolejne trzy przejścia Atlantyku i cała lista państw...
Reasumując, są wolne koje w historycznym rejsie - powrót Czarnego Diamenta na Bałtyk, do portu macierzystego w Szczecinie, po 32 latach włóczegi po świecie. Z tego co pamiętam maksymalna ilość załogi na rejsie to 8 osób, nie wiadomo jednak ile jeszcze zostało wolnych. Po informacje możecie zgłaszać się mailowo do Kapitana pod adresem: czarny_diament@hotmail.com
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz